Doğum günü menüsünden iki tarif

  • SOSİSLİ ÇITIRLAR..
    Sosisli çıtırlar yada sevgili Zuhal Yalçın'ın deyimiyle sosisli lolipoplar. Kızımın doğum günü için yapmıştım bu çıtırları ve ilk önce bitenlerdendi inanın. Çocuklar bayıldılar.. Yufkaları dörde böldüm ,uzun sosileri yufkaların üzerine koydum ve sıkı bir şekide sardım. Bir parmak kalınlığında kestim, kürdanlara batırdım ve kızarttım. Bu kadar basit..Afiyet olsun..

    ŞEFTALİ KURABİYE..
    Kurabiye yapmaktan hep korkmuşumdur ama bu kurabiyeleri uzun zamandır denemek istiyordum. Güzel olmasaydı çok üzülecektim ama sonuç mükemmel.. Gözümde büyüttüğüm kadar zor değilmiş hatta bir o kadar da basitmiş denemenizi tavsiye ederim..

Malzemeler:
250 gr margarin
2 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
Aldığı kadar un(Yaklaşık 3-4 su bardağı)
1 kabartma tozu
1 vanilya
Arasına sürmek için nutella
üzeri için bir çay kaşığının ucu kadar kırmızı gıda boyası
1 kase toz şeker

Yapılşı:
Hamur için gerekli malzemeler yoğurulur yumuşak bir hamur elde edilir. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp yuvarlanır ve üzerlerine bastırılmadan fırın tepsisine yerleştirilir. Üzerleri beyaz kalacak şekilde kabarana kadar pişirilir. Kurabiyeler soğuyunca birtanesinin altına nutella sürülüp diğeriyle yapıştırılır. Önce sulandırılan gıda boyasına sonra toz şekere batırılır.Kurabiyeler hazır, afiyet olsun...

Bu arada fındık projesi kapsamında ilk meyvelerimizi almaya başladık.. Bir diyalog sitesi sahibi olan Selim Tuncer bu projmize yer vermiş ve çalışmalarımızı desteklediğini belirtmiştir. Kendisine sitesinde benim fındıklı milföy tarifimin resmime yer verdiği için çok teşekkür ediyorum. Ayrıca sitesini ziyaret etmenizi tavsiye ediyorum ben çok beğendim....

27 yorum:

Adsız dedi ki...

s�per olmu� bunlar, tam a�z�ma lay�k,, elleriniz dert g�rmesinnn

Adsız dedi ki...

Arzu'cum ellerine sa�l�k nefis g�r�n�yorlar sana ve sevdiklerine iyi bir haftasonu ve hay�rl� ramazanlar diliyorum sevgiyle kal Ebru

Damak Tadı dedi ki...

Arzu'cu�um,
Bunlar muhte�em �eyler ne de g�zel yapm��s�n can�m benim ellerine sa�l�k.

Sevgilerimi g�nderiyorum

Damak Tadı dedi ki...

Sana ve ailene hay�rl� ramazanlar diliyorum can�m.Umar�m g�zel bir hafta sonu ge�irirsin.Daima mutlu kal.

Behiye dedi ki...

Arzu hem f�nd�kl� milf�yler hem de bu sosisli ��t�rlar �ok g�zel olmu�, ellerine sa�l�k. Ge� oldu ama k�z�n�n do�um g�n� de kutlu olsun. Nice ya�lara...

Nilüfer dedi ki...

Ellerine sa�l�k �ok g�zeller, bu kurabiyeyi Oktay Usta'da seyretmi�tim ben de g�z�me zor g�r�nm��t� ;) Ne g�zel oluyormu�...

sevdamavisi dedi ki...

selam
iki kere farkl� tariflerle denedim �eftali kurabiyey ikisinde de istedi�im gibi olmad�. Ancak yenecek kadar oldu. senin tarifini de deneyece�im. birg�n mutlaka tutturaca��

Adsız dedi ki...

Merhaba can�m ellerine sa�l�k. �ki tarifde birbirinden g�zel. Soisli olan iftar sofras�na aperatif olarak ne iyi gider. Kurabiyelerde ger�ek �eftali gibi Sevgilerimle Nesrin

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Merhaba �eftali kurabiyen harika g�r�n�yor bir ara f�rsat bulursam bende yapaca��m. Ellerine sa�l�k can�m.Ho��a kal.

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Merhaba �eftali kurabiyen harika g�r�n�yor bir ara f�rsat bulursam bende yapaca��m. Ellerine sa�l�k can�m.Ho��a kal.

Adsız dedi ki...

Ilk ziyaretim ve isimi gorunce gercekten yemek sitesi mi acaba diye tereddut ettim acikcasi ,ama cok anlamliymis ARMEDA. Artik tanistik bir sonraki dahaki dogumgunu kutlamasina davet edilmezsem alinirim ona gore! O ne guzel menu oyle,ellerine saglik

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Arzu,
�yi misin??Sesin ��kmaz oldu umar�m her�ey yolunda gidiyordur can�m.Hay�rl� iftarlar,sevgilerimle..

ArMeda dedi ki...

Y�ld�zca �ok te�ekk�rler can�m sevgiler...

Ebrucum �ok te�ekk�rler sanada hay�rl� ramazanlar can�m sevgiler..

G�lc�m biraz s�k�nt�m vard� can�m o�lu�umla ilgili ee birde ramazan sahurdu iftard� derken birt�rl� siteyle ilgilenemedim.Can�m sanada hay�rl� ramazanlar g�zel bir hafta sonu diliyorum sevgiler...

Behiyecim,incinin annesi,sevdamavisi sizlerede �ok te�ekk�rler hay�rl� ramazanlar sevgiler..

Tarifbah�esi,tabakta �ok te�ekk�rler hay�rl� ramazanlar sevgiler..

Lamac�m ho�geldin can�m davete ne gerek herzaman beklerim hay�rl� ramazanlar sevgiler..

sahra dedi ki...

sosisli ��t�rlar ve kurabiye harika g�r�n�yor. elinize sa�l�k. g�zel g�nler dilerim.

renkler dedi ki...

Beni �ocuklu�uma g�t�rd�n:-) Ben k���kken annemin �ok becerikli bir arkada�� buna benzer bir kurabiye yapm��t�. Ama o san�r�m �eftaliydi. Daha b�y�kt�. Bi�imi ve rnklerini senin yapt���n us�lde yapm��t�. Ortas�na �ekirde�i olaraktan f�nd�k koymu�tu ve f�nd���n �evresinde bir krema vard� hani o yumu�ak k�sm�n� vurgulamak i�in. Hatta yaprak bile yapm��t�. Tad� da nefisti, akl�ma geldik�e anneme ke�ke tarifini alsayd�k derim. Seninkini mutlaka deneyece�im. Eline sa�l�

Adsız dedi ki...

merhaba;ben bu kurabiyenin bir tarafini sari bir tarafini da kirmizi gida boyasina buluyorum ve birkac nane yapragi ile susluyorum cok guzel gorunuyorlar...

Adsız dedi ki...

Sevgili yengem, sitenızı subemızın personelı ıle ınceledık, hersey cok guzel,guzel olmayan bırsey var kı; sızın bu guzel lezzetlerınızı tadamadan elımızden kacırdık sızlerı. Sızlerı cok sevıyoruz ve cooooookkkkk ozledık. Sevgilerimizle

Muharrem ERDAL ve sube personelı

 

Muharrem ERDAL

Adsız dedi ki...

bana sosisli böreğin tarifini tam açılımıyla yazabilirmisiniz 

huriye

Adsız dedi ki...

sosisli çıtırlar için olacaktı 

huriye

Adsız dedi ki...

huriyeakyildiz@gmail.com 

huriye

Adsız dedi ki...

Huriyecim tabiki yazarım bir bütün yufkayı oatadan ikiye böldüm,o yarım yufkayıda ortadan ikiye katladım.Geniş yerine uzun sososleri koydum ve sıkıca sardım arasına hiçbirşey sürmüyorum.1 parmak kalınlığında kestim.Kürdanları taktım ve kızgın yağda kızarttım.Umarım yeterli olur canım sevgiler... 

armeda

Adsız dedi ki...

teşekkürler 

huriye

Adsız dedi ki...

Merhaba şeftali kurabiyenizden oğlumun doğum günü için yapmayı düşünüyorum birkaç gün öncesinden yapsam bayatlıyormu acaba? Suya batırıldığından dolayı biraz şüphe ettimde. Bana yardımcı olursanız çok sevinirim. 

selda

Adsız dedi ki...

Merhaba Seldacım biz kalan kurabiyeleri üç gün daha yedik ilk günki tadını hiç kaybetmedi birgün öncesinden yapsan hiçbirşey olacağını zannetmiyorum.Umarım yardımcı olmuşumdur sevgiler... 

armeda

sertac kaya dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

Pamuk Sekerim dedi ki...

İkisi de enfes gözüküyor, ellerine kollarına sağlık:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...