Krepli pasta


Öncelikle Antalya'daki canım annemin ve Eskişehir'deki sevgili kayınvalidem başta olmak üzere tüm annelerin ve anne adaylarının ANNELER GÜNÜ'nü kutluyorum... Ve bu pastayı onlara armağan ediyorum.
Uzun zamandır bu keki yapmayı istiyordum fakat yapılışının oldukça zama aldığını bildiğim için bir türlü fırsat bulamıyordum. Bu hafta sonu eşiminde evde olmamasını fırsat bilerek yapmaya karar verdim. Eğer zamanınız bol ve canınız sıkılıyor ise işte tam size göre bir uğraş. Tarifini Martha Stewart 'ın sitesinden aldım fakat ben kendime göre bikaç değişiklik yaptım.
Malzemeler:
  • 3 Yumurta
  • 2,5 su bardağı süt
  • 2 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 100 gr eritilmiş bitter çikolata
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 2 paket kremşanti
  • 1 paket labne peynir
  • çikolata sosu
Yapılışı:
Yumurta, süt, un, şeker, kabartma tozu, vanilya, çikolta mikser ile çırpılıp krep hamuru hazırlanır. Çok az yağlanmış teflon tavaya kepçe ile dökülerek mümkünolduğuncaince bir kıvamda krepler hazırlanır. Ben 20 adet krep hazırladım. Aralarına sürmek için iki paket krem şanti hazırlanır. Mikserde bir paket labne peynir eklenerek iyice çırpılır. Soğuyan kreplerin arasına bu krema sürülerek krepler üst üste dizilir. En üste hazırlanan çikolatalı sos dökülür. Üzerini süslemek için bir çay bardağı toz şekeri teflon tavada eritilir. Karamelize olduktan sonra kürdana batırılmış fındık taneleri şekere bulanır ve ters çevrilerek soğuması beklenir. Kürdanların birbirine temas etmemesine dikkat edilmelidir. Soğuduktan sonra kürdanlar çıkartılır. Kelebek içinyağlı kağıda kelebek şekli çizilir. Kağıt ters çevrilip şeklin üzerine çay kaşığı yardımıyla şeker akıtılır. Donmasını müteakip fındıklarla beraber pastanın üzerine konulur.

39 yorum:

Adsız dedi ki...

canım pastan harika görünüyor,ellerine sağlık..
anneler günün kutlu olsun...
sevgilerimle...
www.denizesintisi.com

Minik Kus dedi ki...

Arzu, super olmus pasta. En cok da kelebegini begendim :) Anneler gunun kutlu olsun senin de :) Sevgiler...

Adsız dedi ki...

arzu hanım yine hünerli ellerinizi çalıştırmişsınız.nefis bir pasta olmuş.anneler gününüz kutlu olsun.sevgiyle kalın...

Adsız dedi ki...

gordugum en guzel pastalardan biri..
ellerinize saglik...
temmuz

Unknown dedi ki...

arzucum çok değişik ve harika bir pasta olmuş görüntüsü kadar tadıda mükemmeldir eminim...

Adsız dedi ki...

arzu hanim ne kadar güzel ve degisik bir pasta olmus ellerinize saglik denemek isterim mutlaka sevgilerimle...

Anneler gününüz kutlu olsun...

Adsız dedi ki...

Ayyyyy bu ne güzellik canım. Arzu bu tarifle yine bizlere harikalar sundun. Ne kadar zahmetli ve emek isteyen bir pasta bu. Her katında emek.Emek isteyen her yemek lezzetide muhteşem oluyor. Eminim bu da öyle. Harika bir pasta ellerine sağlık canım. Ben de vakit bulursam bu pastayı denemek isterim. Kendine iyi bak canım. Sevgiler Nesrin

LaMa dedi ki...

Nutkum tutuldu Arzu, hic abartmiyorum! Nasil da lezzetlidir... ellerine saglik! Olur da birgun deneyevek cesaeti bulursam iki sorum var:)
En ugrastiric kismi krepleri hazirlamak degil mi?
CIkolatali sosu nasil hazirladin?

Elerine saglik, cidden harika!

Adsız dedi ki...

Sitenizi açtım hayran hayran seyrediyorum. Bu kadar güzel pastaları nasıl kxeşfediyorsunuz. Siz kesin astane açmalısınız. servisiniz için

Özlem dedi ki...

Arzu'cum,

Ellerine sağlık. Görüntü nefis, çok lezzetli görünüyor. Bayağı bir sabır işi galiba ama sonucuna değer doğrusu.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Merhaba Arzu, resmen bayıldım.. 1 haftadır fırınım bozuk. ve fırınsız tatlılara merak salmış durumdayım.. Sütlü tatlı yapmaktanda çok mutlu değilim.. Ve bir geliyorum pastanın resmine vuruluyorum. Tarifi bir okuyorumki fırın yok. Bundan daha güzel bir şey olabilirmi :)))

ELlerine sağlık..

Yupiiiiiiiiiiiii :))

Not:sizi linklerime eklememde umarım sakınca yoktur.. Daha yakından takip etmek için ...

sımmsıcak sevgiler...

Adsız dedi ki...

Cok degisik ve görünüsü sahane bir pasta,ellerinize,emeginize saglik.

Adsız dedi ki...

Selam ile..
ellerinize saglik cok güzel görünüyor eminim tadi da cok hos. InsaAllah en kisa zamanda yapacagim.

Sevgiler..
Hatice kardesiniz..

Adsız dedi ki...

Sevgili Arzu hanim, bugün denedim tarifinizi fakat tutturamadim :) olmadi neden bilmiyorum. Birakin 20tane cikarmayi ben ince bile beceremedim :D
InsaAllah bir daha deneyecegim, cünkü cok güzel görünüyor.

Dua ile..

Bocuruk dedi ki...

Arzucum,
Muhteşem bir görüntü. Krep başlıbaşına güzeldir benim için. Bir de pasta olmuş halini düşünemiyorum. Hmmmmm çok nefistir çok:) Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Arzu hanım çok ama çok güzel olmuş pasta ne kadar muntazam hazırlamışsınız ellerinize sağlık fındıklarda çok şeker olmuş

anne ve cocuk dedi ki...

harika bir blog olmus cok degisik tarifler var... hele bu tadını merak ettim dogrusu...

Calimero Mutfakta dedi ki...

ellerinize saglik.. hem pastanin tarifi hem de suslemesi cok guzel..

cocuktancocuk dedi ki...

selamlar....bu kadar katlı pasta! fotografi görünce inanamadım baktım baktım....sonra aceleyle yapılışını okudum...krep! çok iyi fikir milföy hamuru mu diye tahmin yürütmüştüm tutmadı ....çok beğendim..çok şık :))) sevgiler

Adsız dedi ki...

Arzu'cuğum,
Sayfanı her ziyaretimde nefis tariflerle karşılaşıp mutlu olarak ayrılıyorum.Ellerine ve gönlüne sağlık canım.

Sevgiyle,

Adsız dedi ki...

gerçekten müthiş....sanatkar gibi..ellerine sağlık...sağlıkla ve afiyetle....

Yasemin dedi ki...

ne kadar olaganustu bir fikir :) bende en kisa zamanda deneyecegim!! ellerine saglik!!

Adsız dedi ki...

merhaba,tesadüfen gördüm bloğunuzu ve bu pastaya bayıldım fırsatını bulduğum anda deneyeceğim sık kullanılanlara ekledim ellerinize sağlık sevgiler
www.hdidem.blogcu.com

Adsız dedi ki...

PACKER den ŞEKER HAMURU VİDEOLARI

Şeker hamuru hazırlanışı videosu
http://www.youtube.com/watch?v=ATV1CZfXms0

Şeker hamurundan minyatür gül yapımı videosu
http://www.youtube.com/watch?v=ZMmQiZ5xqRQ

Şeker hamurundan yılbaşı ağacı yapımı videosu
http://www.youtube.com/watch?v=lDvpQn3fUcg


PACKER den ŞEKER HAMURUYLA FİGÜR YAPIMI

Şeker hamuruyla lady yapımı
http://www.imaginativeicing.demon.co.uk/ValentineIdeas_SaucyLady.html

Şeker hamuruyla Eskimo yapımı
http://www.imaginativeicing.demon.co.uk/sugarkenny.html

Şeker hamuruyla farecik yapımı
http://www.imaginativeicing.demon.co.uk/sugarmiceBG.html

Şeker hamuruyla kurbağa yapımı
http://www.imaginativeicing.demon.co.uk/kissingfrog.html

Şeker hamuruyla penguen yapımı
http://imaginativeicing.co.uk/models/

Şeker hamuruyla Noelbaba yapımı
http://www.imaginativeicing.demon.co.uk/FatherchristmasModel.html


PACKER den İNCELEMEYE DEĞER EL YAPIMI MİNYATÜR BEBEKLER

http://www.camilleallen.com/id9.htm

Adsız dedi ki...

ya biz fakiriz bunları internette göstermeyin canım çekiyo

*-_-**-_-**-_-**-_-* dedi ki...

merhabaaa...

blogunuza uğradım...bizimle çalışmak isterseniz bekleriz...

http://hanimhanimcik.blogspot.com/

iyi çalışmalar diliyorum...

ORİFLAME KOZMETİK GÜZELLİK DANIŞMANI

banu kırmızıgül dedi ki...

cok guzel olmus ve pratik ellerınıze saglık sevgılerımle..

Stelmaria dedi ki...

inanılmaz lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık..

arzum dedi ki...

merabalar tarifinizi biraz önce okudum.çok güzel görünüyor hemen yapmak istiyorum. ancak acaba su bardağınızın ölçüsünü ml olarak gönderebilirmisiniz teşekkürler

Adsız dedi ki...

pastanızı ılk gordugumde bayıldım...bunu hemen yapmam gerek dedım ve yaptım...kayınvalıdem misafırlerı için benden pasta yapmamı rica etti....ılk defa yapmıs olmama ragmen o riski aldım ve çok çook beyenıldı....tesekkur ederim.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerinize saglik harika gorunuyor krepli pastaniz

Adsız dedi ki...

nasıl güzel bir pasta bu..nasıl güzel bir yetenek...çalıyorım ben bunu isminide armeda pasta olarak paylaşıcam(isimlerinizden oluşan açılım da muhteşeem olmuş bu arada)....başarılar..mutluluklar..

Adsız dedi ki...

nasıl güzel bir pasta bu..nasıl güzel bir yetenek...çalıyorım ben bunu isminide armeda pasta olarak paylaşıcam(isimlerinizden oluşan açılım da muhteşeem olmuş bu arada)....başarılar..mutluluklar..

Adsız dedi ki...

Aşçı Forum

Aşçı İş Arayanlar

Aşçı Arayanlar

Yerli Yemek Tarifleri

Aşçı Okulları

Dünya Global Mutfak

Profesyonel Yemek Malzemeleri
 



Profesyonel Sos çeşitleri
 

Deniz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
yemek tarifleri dedi ki...

harika tarifler...

yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

Adsız dedi ki...

Verdiğiniz bilgiler çok yararlı oldu Tül Perde Modelleri olarak

size teşekkür ederiz.

online mutfak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...