Midye Poğaça


Malzemeler:
  • 4 su bardağı un
  • 1 çorba kaşığı kuru maya
  • 2 yumurta beyazı
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı ılık süt
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker ve tuz
  • Arasına sürmek için 150 gr tereyağı
İçi için:
  • Beyaz peynir, maydanoz
Yapılışı:
Hamur için gereken tüm malzemeler yoğurulur. Yumuşak bir hamur elde ettikten sonra mayalanmasını beklemeden 4 parçaya bölünür. Her bir parça orta büyüklükte açılır. Birinci hamurun üzerine eritilmiş tereyağı sürülür, ikinci hamur üzerine kapatılır ve onun da üzerine tereyağ sürülür. Rulo şeklinde sarılır. Kalan iki hamurda aynı şekilde hazırlanıp buzdolabında 1 saat bekletilir. Buzdolabından çıkardıktan sonra hamurlar 2 parmak kalınlığında kesilir. Kesilen yeri altta kalacak şekilde çevirilir ve bastırılarak büyütülür. Ortasına peynirli harç koyulur ve poğaça yapar gibi kapatılır. Üzerlerine yumurta sarısı sürülerek kızarana kadar pişirilir.

27 yorum:

Adsız dedi ki...

Arzu, ben nasil katlandigini tam anlayamadim ama deneyecegim bu pogacalari. Cok cici duruyorlar cünkü. Peyniri koyduktan sonra yarim ay seklinde kapatiyoruz degil mi? Buradan cok güzel görünüyorlar, ellerine saglik.

ArMeda dedi ki...

Minecim ziyaretin için teşekkürler.Evet kestiğimiz yeri çevirip elimizle bastırıp küçük bir yuvarlak yapıyoruz,ortasına harcı koyup yarım ay şeklinde kapatıyoruz.Pişerken onlar kat kat oluyor.Umarım yardımcı olmuşumdur.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

arzucum ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Poğaçalar çok güzel görünüyorlar.Ellerinize sağlık.Hangi büyüklükte açıyoruz?Hazır yufka büyüklüğünde mi?

Adsız dedi ki...

katlama isini bende anliyamadim aslinda asamalarinida resimli gosterseniz ne iyi olurdu. ay coregi gibimi kapatiyoruz.ellerine saglik

Açalya dedi ki...

Gozum dondu bu pogacalari gorunce. Gidip bir elma yiyeyim ben :)

Tuba dedi ki...

Arzu'cugum, pogacalarin cok guzel gorunuyor. Yaninda da sicak bir cayla ne guzel gider simdi. Sevgilerimle, arayi acmaaaaa:)))

sevdamavisi dedi ki...

Arzucuğum,
çok güzel puf puf bir poğaça olmuş ellerine sağlık. çok beğendim görüntüsünü. sevgiler

Adsız dedi ki...

sitenizi tesadüf bu gün keşfettim...
çok hoş tarifleriniz var takip etmeye çalışıcam herşey için ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Arzu'cum poğaçalar çok güzel görünüyor ama bende nasıl midye şekli verdiğini anlayamadım canım ya, ellerine sağlık, sevgiler..

ArMeda dedi ki...

@gmail.comArkadaşlar hepinize güzel yorumlarınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum,yapılışını anlamayan arkadaşlar için birkez daha tekrar edeyim.Hamuru 4 bezeye ayırdıktan sonra her bir bezeyi yufka büyüklüğünde açıyoruz,aslında okadar büyük açmak zorunda değiliz.Açtığımız ilk hamurun heryerine tereyağını sürüp üzerine ikinci açılan hamuru koyuyoruz ve rulo yapıyoruz,diğer iki hamurada aynı işlemi yapıyoruz 1 saat kadar buz dolabında dinlendirdikten sonra rulolardan 2 parmak kalınlığında parçalar kesiyoruz kesilen yer altta kalacak şekilde diklemesine çeviriyoruz.Üzerine elimizle bastırarak çay tabağı büyüklüğünde açıyoruz ortasına harcımızı koyup yarım ay şeklinde yani normal poğaça yağar ii kapatıyoruz üzerine yumurtasarısı sürüp fırına veriyoruz.Umarım yardımcı olmuşumdur bir dahaki yapışımda yapılış aşamalarını da görüntülemeye çalışacağım.Hepinize sevgiler....

Nalan Kaplan dedi ki...

Arzucum eline sağlık yine harika tarifler yayınlamışsın ,poğçalar ilk deneyeceklerim arasına girdi bile :)

Nilüfer dedi ki...

Arzu'cuğum, çok güzel görünüyorlar, ellerine sağlık. Ben de mutlaka deneyeceğim. Sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Arzu'cuğum,
Poğaçalar ne kadar güzel gözüküyorlar ellerine sağlık tatlım..
Yumuşacık ve puf puf oldukları her hallerinden belli..Bu tarifi denemek şart oldu tatlım..

Senin ve ailenin Kandilini kutlayıp,güzel bir hafta sonu diliyorum..Sevgiyle kalın..

Adsız dedi ki...

Oy oy oy canım ne kadar harika şeyler yapmışsın. Poğçaların ise ayrı bir güzel ellerine sağlık canımcım.

Cennet Ulaşacağın ;
Cehennem Hiç Uğramayacağın Yer Olsun ;
Kabrinin Etrafı Meleklerle Korunsun;
Peygamber Efendimiz Mahşerde Şahidin Olsun,
KANDİLİN MÜBAREK OLSUN.....

Sevgilerimi gönderiyorum...

www.baharanil.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Arzu hanım öncelikle geçmiş kandiliniz mübrek olsun.. dün gece baktığımda hemen denemeliyim dedim ve bugün denedim, çok güzel kabaran puf puf poaçalarım oldu olmasına da sizin ki gibi midye şeklinde değil normal poaça gibi oldu.. sizinkilerin resmine hayran kalmıştım ama olsun sonuçta güzel kabaran poaçalarım oldu:) yapılışını aynen sizin tarif ettiğiniz gibi yapmıştım ama olmad, neyse belki birdaha ki denemede yaparım bende sizinkiler gibi..Ellerinize sağlık bu arada:)
Saadet

Adsız dedi ki...

Arzu Hanım sitenizde gördüğüm midye poğaçaların şekli çok güzel.Yorumları okuduğumda tadının çok güzel olduğu kesin ama şekil konusunu bende açıkçası anlayamadım.Deneyen arkadaşda şekli veremediğini belirtmiş .Gezdiğim bütün yemek bloglarında benzer tariflerle aynı şekilde anlatılmasına rağmen sizinki gibi şekle sahip olanı yok.Birleşme yeri altamı gelecek acaba ? Sunumda şıklığa önem veren benim gibi okuyucularınız için katlama şekline açıklık getirebilirmisiniz acaba ?Teşekkürler , başarılarınızın devemını dilerim.

ArMeda dedi ki...

Merhabalar güzel yorumunuz için teşekkürler.En kısa zamanda tekrar yapıp,aşamalarıyla yayınlayacağım poğaçaları.Birleşme yeri alta gelmiyor.Ama buzdolabında 1 saat bekletmek şart,kat kat olması için.Sevgiler...

Meral dedi ki...

Merhaba Arzu Hanım
Midye Pohaçanızı denedim çok pofidik pohaçalarım oldu ama şekilleri ne yazıkki sizinkiler gibi olmadı. Bu işin püf noktası ne onu sormak istedim size inşallah yorumumu okursunuz.
Hamuru buzdolabınan çıkardıktan sonra ruloları kestiğimde parçaları çeşitli şekillerde denediğim halde hiçbiri sizin midye şeklinde olmadı.
Sevgiler
Meral

banu kırmızıgül dedi ki...

merhaba tarıfınız cok guzel ellerınıze saglık sevgıler..

Adsız dedi ki...

mrb ben sitenizi sürekli takip ediyorum gerçekten çok degişik lezzetler var ve kolay anlaşılır olmasıda çok güzel ellerinize saglık bende yeni bi site açtım sizde ziyaret ederseniz sevinirim tşkler www.sema42.blogcu.com

Mine dedi ki...

Arzu, ben denedim bu tarifi ve benim pogacalarim kat kat olmadi. 1 degil 2 saat dolapta beklettim, ondan mi sence?

Zaten kestikten sonra bastiriken, hic kat kat degildi, ama belki dedim firindan cikinca kat kat olur, ama olmadi. SENCE NERDE YANLIS YAPTIM? Yanitlarsan sevinirim, tekrar denemek istiyorum.

Adsız dedi ki...

tarifi denedim fakat bence resimdeki poğaça bu değil.bunun şekli netteki diğer fotolara benziyor,çizgiler enine değil boyuna oluyor bu tarife göre. ama fotoda enine çizgili. bir arkadaşım yapmıştı onunki tam resimdeki gbiydi. ama o sanırım aralarını yağlayıp üstüste koyduğu hamurları üçgen parçalara ayırmıştı, elmalı kurabiye sarar gibi sarınca tam resimdeki gibi görntü elde etmişti.velhasıl resim çok yanıltıcı olmuş. yapana kadar ben de nasıl bir şekil çıkacağını anlayamamıştım,keşke diğer türlü yapsaymışım

Adsız dedi ki...

tarıfınızı tam olarak belırttıgınız sekılde yaptım ama resımdekı gıbı sekıl ortaya cıkmadı dıger pogaca sekıllerı gıbı oldu.cok urastım ama malesef olmadı umarım yardımcı olursunuz armeda.

yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

Adsız dedi ki...

slm armeda tariflerinizi buyuk bir zevkle takip ediyor ve uyguluyorum ve genelde bir turlu tutturamadigim tariflerden cok ayri bir yere koyuyorumm tariflerinizi cogunlugu tam anlamiyla tutuyor fakat bu midye pogacayi ne hikmetse bir turlu tutturamadim:( lezzeti super ve citir citir ama sekli konusunda ne yaptiysam sizinkiler gibi olmuyor ltff en kisa zamanda bu pogacanin yapilis asamalarini bizlerle paylasamanizi rica ediyorum simdiden tsklr ve basarilar SEVGILERIMLE

online mutfak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...